آموزش کمک های اولیه

مطالبی درباره امداد و کمک های اولیه

امدادگر

شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۲۲ ب.ظ

امدادگر کسی است که از عهده توانایی پیگیری مشکلات بهداشتی کارکنان کارخانه یا شرکت، ضدعفونی و استریل کردن لوازم پانسمان و جراحی، پانسمان کردن زخم ها، تشخیص صدمات و جراحات سطحی و عمقی چهت درمان سرپایی یا اعزام به مراکز درمانی، پانسمان و مراقبت از سوختگی ها، توجه به نوع و درجه سوختگی، آتل بندی تشخیص وجود جسم خارجی در چشم ماساژ قلبی و تنفس مصنوعی به بیمار تزریق دارو و در موارد اورژانس تحت نظر پزشک اقدامات اولیه جهت شوک، مسمومیت و کنترل خونریزی برآید.

ابزار و وسایل

1) لوازم پانسمان

2) لوازم جراحی

3) مواد ضد عفونی

4) دستگاه استریل

5) وسایل پانسمان

6) انواع دارو جهت پانسمان

7) باند

8) گاز

9) چسب

10) پنبه

11) فشار سنج

12) درجه حرارت

شرایط ارتقاء شغل

امدادگر برای ارتقاء شغلی خود می تواند در اثر دقت و سرعتی که برای پیشگیری از خطرات زمینه ارتقاء خود را فراهم سازد و در بخش های دولتی امدادگرها مطابق قانون سازمان استخدامی حقوقی اشان تنظیم می گردد.

ویژگی های شخصیتی

به طور کلی وسایل برقی سیستم مرکبی دارند و اگر چه برخی از آنها مدارهای ساده ای دارند اما وقتی به وسائل و ابزاری می رسیم که توانایی های فراوانی را در بر می گیرند ساختار آن دستگاه ها پیچیده می شوند و به طور طبیعی تعمیر آنها نیز مقدمات بیشتر و آموزش های متعددی را لازم دارد بنابراین قبل از آنکه به این کار مبادرت ورزید لازم است دوره های مربوط را ببینید زیرا آموزش هایی که در این شغل لازم است بسیار فراوان و متعدد است.

به علت ظرافت ها و دقت هایی که در کامپیوتر وجود دارد دقت و حوصله، چشمان سالم و دستان توانمند و قدرت استنباط بالا در تجزیه و تحلیل معایبی که در سیستم کامپیوتری وجود دارد بسیار حائز اهمیت است. با پیشرفت هایی که به طور معمول وجود دارد و در سیستمهای کامپیوتری پرشتاب بیشتری گرفته لازم است فرایند یادگیری و آموزش و داشتن روحیه کنجکاوی و پرسشگری به طور مستمر دنبال شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۰۸
امدادگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی