آموزش کمک های اولیه

مطالبی درباره امداد و کمک های اولیه

تماس با اورژانس

يكشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۰، ۰۶:۱۰ ب.ظ

برای دریافت کمک های اورژانس باید با تلفن 115 تماس بگیرید. هنگامی که با این شماره تماس می گیرید تلفنچی از شما اطلاعاتی ر ا از شما می پرسد که مهمترین دلیل آن برای جلوگیری از تلفن های دروغین است. پس لازم است به این سوال ها شمرده و واضح جواب دهید:

1)     نام شما و شماره تلفنی که از آن تماس می گیرید. این کار علاوه بر دلیلی که بالا ذکر شد به این دلیل است که مرکز مخابرات اورژانس درصورت لزوم باز هم بتواند با شما تماس بگیرد.

2)     محل فعلی مصدوم: درصورت امکان آدرس و نام خیابان ها و دیگر نشانی های محل را بگویید. همچنین نشانی دقیق محل قرار گرفتن مصدوم (مثلاً در زیرزمین) را هم اشاره کنید.

3)     چه پیش آمده: در پست وضعیت اضطراری و در بخش "چگونگی و علت به وجود آمدن آسیب یا بیماری" به این موضوع اشاره شد. شما باید در پاسخ به این سوال ماهیت وضعیت اضطراری را شرح دهید. (مثلاً اینکه همسر من ار نردبان افتاده است)

4)     تعداد مصدومین: شما باید تعداد اشخاصی که نیاز به کمک دارند را نیز قید کنید.

5)     شرایط مصدوم: شما باید به شرایط مصدوم (مثلاً از سر همسرم خون می آید) و هرگونه کمکی که شما به او کرده اید (مانند فشار دادن محل خونریزی) و هر چیزی که به اورژانس کمک می کند اشاره کنید.

به یاد داشته باشید که تا زمانی که تلفنچی به شما نگفته گوشی را قطع نکنید چرا که ممکن است تلفنچی اورژانس به شما بگوید که چه کاری برای مراقبت از مصدوم لازم است. اگر کسی را برای تلفن کردن فرستاده اید حتماً ار او بخواهید تا از تمس گرفته شده شما را مطمئن کند. 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۲۵
امدادگر

نظرات  (۲)

۲۵ دی ۹۰ ، ۲۱:۳۴ موسی منفرد
 با مطلبی در مورد تخصّص و تعهّد از منظر امام خمینی به روز هستم. ممنون می شم نظراتتون رو بدونم
نه بابا دیگه 115 اورژانس رو هم بلد نبودیم؟ خوب شد گفتی!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی