آموزش کمک های اولیه

مطالبی درباره امداد و کمک های اولیه

کمک های اولیه چیست؟

چهارشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۰، ۰۶:۴۶ ب.ظ

مقدمه:

بدون شک دانستن نحواه انجام کمک های اولیه و استفاده نکردن از آن خیلی بهتر از آن است که در شرایطی هرچند نامحتمل به کمک های اولیه احتیاج پیدا کنید اما آن را ندانید! امروزه کارشناسان توصیه می کنند همه کمک های اولیه را بیاموزند چرا که هر فرد ممکن است به صورت ناگهانی در شرایطی قرار بگیرد که برای کمک به خود یا دیگران به کمک های اولیه نیاز پیدا کند. به عنوان مثال در حالی که بیشترین علت مرگ در اکثر جوامع بیماری قلبی است اما تاخیر در کمک رسانی در حد چند دقیقه نتیجه مرگ را در پی خواهد داشت.

اما کمک های اولیه چیست؟

کمک های اولیه مراقبت های خیلی فوری است که به فرد آسیت دیده یا فردی که دچار بیماری ناگهانی شده ارائه می شود. البته این مهارت هیچ وقت جای مراقبت های پزشکی را نمی گیرد اما تا رساندن مصدوم به بیمارستان می تواند مفید باشد. کمک های اولیه فاصله بین مرگ و زندگی، بهبود سریع و بستری درازمدت و یا معلولیت و یک آسیب گذرا است که وجود یا عدم وجود آن، این فاصله را معین می کند.

اگر در یک حادثه بتوانید مشکل را درست حدس بزنید و بدانید که چگونه به فرد مصدوم کمک کنید می توانید در نجات جان یک فرد از مرگ حتمی نقش داشته باشید. البته گاهی مردم کمک های اولیه را نمی دانند و تنها با ندانم کاری وضعیت اضطراری را وخیم تر می کنند.


در قسمت آینده به معرفی وضعیت اضطراری و شرایط آن خواهیم پرداخت.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۰/۱۰/۱۴
امدادگر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی